Diagnozy organizacyjne

AUDYT komunikacyjny

Celem diagnozy jest modyfikacja systemów przepływu informacji w firmie w kierunku maksymalnie efektywnych rozwiązań. Diagnoza przepływu komunikacji w firmie przeprowadzana jest pod kątem:

  • Celności
  • Punktualności
  • Kierunku
  • Deficytów
  • Rozwiązań systemowych
  • Komunikacji nieformalnej
  • Potrzeb w obszarze przepływu komunikacji w firmie
  • Zadowolenia pracowników z jakości przepływu informacji w firmie

 audyt organizacyjno - personalny

Cele audytu:

  • Udzielenie wsparcia kadrze kierowniczej w sformułowaniu strategii zarządzania
  • Kształtowanie polityki personalnej spójnej z ideą biznesu firmy i wartościami
  • Ukazanie ewentualnych zmian koniecznych w strukturze organizacyjnej, strategii, modelach zachowań, które firma powinna osiągnąć, aby elastycznie reagować na wyzwania rynkowe
  • Stworzenie spójnego systemu kompetencji ogólnofirmowych i stanowiskowych, które zapewnią optymalne wykorzystanie potencjału ludzi w organizacji, dopasowanie do stanowisk i ról oraz ukierunkowanie rozwoju zawodowego
  • Przygotowanie planu rozwoju kadry kierowniczej i pracowników
  • Opracowanie narzędzi niezbędnych do prac nad systemem wynagrodzeń (profile kompetencyjne stanowisk)

BADANIE SATYSFAKCJI PRACOWNIKÓW

Celem badania poziomu satysfakcji pracowników jest:

  • uzyskanie informacji od pracowników na temat ich poczucia samorealizacji i rozwoju swojej kariery zawodowej w firmie,
  • zbadanie poziomu identyfikacji z firmą,
  • zbadanie poziomu motywacji do pracy i rozwoju zawodowego,
  • uzyskanie informacji, jak pracownicy postrzegają kulturę organizacyjną,
  • ocena efektywności komunikacji wewnętrznej.

Na podstawie odpowiedzi na pytania (problemy) stawiane w ankiecie, zarząd może uzyskać wiele informacji zwrotnych na temat procesów przebiegających na niższych szczeblach organizacyjnych. Pozwoli to na podjęcie działań, które doprowadzą proces zarządzania do większej efektywności.